Köpvillkor

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas alltid från Törnholding via e-post till dig som kund, där finner du ditt ordernummer samt all övrig information du behöver.

Om du inte fått något bekräftelsemail så kolla din skräppost.

Leverans & frakt

Tornholding.se erbjuder alltid fri frakt till våra kunder på alla våra produkter över 1000 kr.

Leverans

Leveranstid för produkterna är 2-14 arbetsdagar inrikes. På sommaren och juletid kan leveranstiderna vara något längre. Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening. För outlösta paket debiteras 350 kr. Det innebär alltså att beställd vara måste hämtas ut innan den kan returneras till oss. Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket.

Frakt

Är köpesumman under 1000kr tillkommer ytterligare 500kr i frakt. Dyrare produkter såsom smycken sänder vi med rekommenderat brev.

Utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 200kr.

Mindre produkter så som skruvar och fästen som finns på lager, levereras via postombud normalt inom 1-4 arbetsdagar i Sverige. För denna typ av leveranser samarbetar vi med Posten och DHL. Tornholding.se försöker alltid se till att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt.

Vid hemleveranser ansvarar du som kund för att finnas tillgänglig på den angivna adressen för mottagande av gods vid tidpunkten som överenskommits med speditören. Om du uteblir vid denna adress och tidpunkt äger Tornholding.se rätten att ta ut en avgift på 500 kronor för varje ny utkörning av godset.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och att det inte finns några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till fraktbolaget och även direkt till oss på 

Vid eventuell försening av leverans så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.

Större produkter levereras normalt sett med Bring Express/DHL i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express får du en avisering per telefon om leveransdag och leveranstid. Bring Express aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. DHL skickar istället en sms-avisering till kunden. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 09.00 och 21.00. Observera att det är fraktbolaget som föreslår tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 18.00–21.00).

Det är viktigt att du som kund skyddar dina golv och förbereder fri väg till anvisat rum. Observera även att de anställda på fraktbolagen av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om det är av ett ömtåligare material.

Mindre produkter levereras med hjälp av Posten/Schenker till ditt närmaste postombud. När din beställning är genomförd får du ett SMS med information om hur paketet skickas samt hur lång tid det kommer ta innan paketet når fram till ditt närmaste ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ytterligare ett SMS ut om att ditt paket finns på plats för avhämtning. SMS:et inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället avisering via brev med samma information.

Kom ihåg att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.

Garanti

Ehandelsverige.se säljer sängar med 25 års garanti mot ram- och fjäderbrott samt 3 års garanti på motorer och ställbara sängar. Ehandelsverige.se erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Samtliga garantier gäller inom Sverige.

Garantin för varje produkt framgår tydligt för varje enskild produkt.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leveransen. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Ehandelsverige.se samt ansvarig leverantör, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, och du ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel måste vi via våra leverantörer debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, det vill säga ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis så kom ihåg att spara den. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Om du vill få mer information eller har någon annan fråga kontakta vår kundtjänst via info@ehandelsverige.se





Returer & byten

Hos Ehandelsverige.se kan du alltid byta eller returnera dina produkter senast 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Detta för att du efter leverans ska kunna inspektera varan och säkerställa att den motsvarar de förväntningar du har. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du vill byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligen oförändrat skick. Notera särskilt att för sängar får plasten ej vara borttagen om en retur ska vara giltig på grund av hygieniska anledningar samt allergier som kan orsakas av husdjur och liknande.





Reklamation

Ehandelsverige.se strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leveransen. Men om du skulle få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och en anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ärendet ska kunna handläggas så snabbt som möjligt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vid kontakt med Ehandelsverige.se ange alltid ordernr vid reklamationsärenden. Vi nås lättast på info@ehandelsverige.see

Vid en eventuell reklamation skall du som kund använda den retursedel som skickats med utan extra kostnad, dock har du som kund rätt att bli ersatt för eventuella returkostnader involverade i en godkänd reklamation (inom rimligt belopp).

Kunden har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då vi mottagit meddelandet. Om Ehandelsverige.see godkänner reklamationen eller avhjälpande av felet vid reklamation står vi för alla fraktkostnader.

Vid en eventuell reklamation ber vi dig att alltid fotografera skadan och produkten och maila dessa till info@ehandelsverige.se

Personuppgiftspolicy

Ehandelsverige.se ansvarar för att de personuppgifter du som kund lämnar i samband med ditt köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom att godkänna de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid framtida köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden och nyhetsbrev från Ehandelsverige.se, eller våra samarbetspartners. Dessa utskick sker genom sms, e-mail eller annan direktreklam.

När du godkänner våra villkor samtycker du även till att Ehandelsverige.se lämnar ut dina uppgifter till våra samarbetspartners för andra ändamål än marknadsföring, såsom Klarna AB för fakturering. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om att de ska raderas. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt godkännande till att få erbjudanden från oss och våra samarbetspartners.

På Ehandelsverige.se måste du vara över 18 år för att handla utan förälders medgivande

Tvister & lagar

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Ehandelsverige.se och en kund som inte är konsument skall prövas i tingsrätt som första och enda instans.

Vid frågor eller funderingar om Ehandelsverige.se:s allmänna villkor kontakta vår kundtjänst.

Hittade du inte den information du letade efter? Kontakta vår kundtjänst på: 0221-45 62 11 eller via e-post info@ehandelsverige.se